Перейти до основного змісту

Країна або регіон

Японія · JPY
HomeCalc

Джерела права

Купівля житла в Японії коштує дорожче за саму ціну нерухомості. Покупець сплачує реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税) при реєстрації землі, будинку та іпотеки кредитора, платить судовому реєстратору (司法書士) за оформлення цих реєстрацій, сплачує гербовий збір (印紙税) на договори і через кілька місяців сплачує податок на придбання нерухомості (不動産取得税) на користь префектури. Більшість цих податків розраховують на оподатковувану оцінну вартість (固定資産税評価額), яку місто фіксує для землі та будинку, а не на ціну купівлі. Під час купівлі вторинного житла покупець і продавець платять кожен своєму ріелтору, не більше встановленої законом межі. Кожне типове значення нижче містить закон чи постанову, статтю й дату останньої перевірки або позначене як ринкова практика. Назви законів залишено японською, щоб ви могли знайти офіційний текст.

Джерела права
СтаттяДокументСтаттяПеревірено востаннєПосилання
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): земляДжерело: 措法Стаття: 第72条Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2029 р. включноПереглянути документ (відкриється нова вкладка)
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): будинокДжерело: 措法Стаття: 第73条Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноПереглянути документ (відкриється нова вкладка)
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): будинокДжерело: 措法Стаття: 第72条の2Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноПереглянути документ (відкриється нова вкладка)
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): іпотекаДжерело: 措法Стаття: 第75条Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноПереглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на придбання нерухомості (不動産取得税): земляДжерело: 地法Стаття: 附則第11条の2 第1項Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноТипове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Гербовий збір (印紙税): договір купівлі-продажу, примірник покупцяДжерело: 印紙税法 (Stamp Tax Act) 別表第一 第1号文書; 措法Стаття: 措法 第91条; bands up to 100,000: 印紙税法 別表第一 第1号 (no reduction)Перевірено востаннє: 9 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноПереглянути документ (відкриється нова вкладка)
Гербовий збір (印紙税): кредитний договірДжерело: 印紙税法Стаття: 別表第一 第1号の3文書Перевірено востаннє: 9 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Комісія ріелтора, ваш ріелторДжерело: 宅地建物取引業法 (Real Estate Brokerage Act) 第46条; 昭和45年建設省告示第1552号, last amended by 令和6年国土交通省告示第949号 (2024-06-21, in force 2024-07-01)Стаття: 告示 第二Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Судовий реєстратор (司法書士)Ринкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Збори кредитораРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Страхування від пожежіРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Податок на нерухоме майно (固定資産税): ваша частка за рікРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Кредит із плаваючою ставкою: кількість років між змінами платежу (правило 5 років і правило 125 %)Ринкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Кредит із плаваючою ставкою: максимальне зростання платежу при кожному перегляді (правило 5 років і правило 125 %)Ринкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Кредит із фіксованою ставкою на весь строк (全期間固定): максимальна сума кредитуДжерело: 住宅金融支援機構, conditions of its long-term fixed-rate loanСтаття: 借入額Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Кредит із фіксованою ставкою на весь строк (全期間固定): вища ставка, коли LTV перевищує цей рівеньДжерело: 住宅金融支援機構, conditions of its long-term fixed-rate loanСтаття: 融資率Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Комісія за дострокове погашенняРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Максимальне співвідношення боргу до доходу (DTI), від доходу до оподаткуванняРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Типове максимальне співвідношення кредиту до вартості (LTV)Ринкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): стандартна ставка, земляДжерело: 登録免許税法 (Registration and License Tax Act)Стаття: 別表第一 一(二)ハПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): стандартна ставка, переоформлення будинкуДжерело: 登免法Стаття: 別表第一 一(二)ハПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): стандартна ставка, первинна реєстрація будинкуДжерело: 登免法Стаття: 別表第一 一(一)Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Реєстраційний і ліцензійний податок (登録免許税): стандартна ставка, іпотекаДжерело: 登免法Стаття: 別表第一 一(五)Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на придбання нерухомості (不動産取得税): стандартна ставкаДжерело: 地方税法 (Local Tax Act)Стаття: 第73条の15Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на придбання нерухомості (不動産取得税): житлова земля оподатковується на половину вартостіДжерело: 地法Стаття: 附則第11条の5 第1項Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноПереглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на придбання нерухомості (不動産取得税): мінімальна знижка для землі під житломДжерело: 地法Стаття: 第73条の24Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на придбання нерухомості (不動産取得税): вирахування для житлаДжерело: 地法Стаття: 第73条の14 第1項 (new), 第3項 (resale)Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Типове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на придбання нерухомості (不動産取得税): нижче цього значення податок не сплачуютьДжерело: 地法Стаття: 第73条の15の2Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Типове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Комісія ріелтора: межа для недорогого житлаДжерело: 宅地建物取引業法 (Real Estate Brokerage Act) 第46条; 昭和45年建設省告示第1552号, last amended by 令和6年国土交通省告示第949号 (2024-06-21, in force 2024-07-01)Стаття: 第七, 第八 ("三十万円の1.1倍に相当する金額を超えてはならない")Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
База оподаткування округлюється до 1000 єн у менший бікДжерело: 国税通則法 (Act on General Rules for National Taxes); 地法Стаття: 国税通則法 第118条 第1項; 地法 第20条の4の2 第1項Перевірено востаннє: 9 жовт. 2026 р.Типове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.
Сума податку округлюється до 100 єн у менший бікДжерело: 国税通則法 (Act on General Rules for National Taxes); 地法Стаття: 国税通則法 第119条 第1項; 地法 第20条の4の2 第3項Перевірено востаннє: 9 жовт. 2026 р.Типове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.
Податок на нерухоме майно (固定資産税): стандартна річна ставкаДжерело: 地法Стаття: 第350条 第1項Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Пільга на податок для житлової землі (住宅用地の特例): податок на нерухоме майно, перші 200 м² на будинокДжерело: 地法Стаття: 第349条の3の2 第2項Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Пільга на податок для житлової землі (住宅用地の特例): податок на нерухоме майно, площа понад 200 м² на будинокДжерело: 地法Стаття: 第349条の3の2 第1項Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на нерухоме майно (固定資産税): знижка для нового будинкуДжерело: 地法Стаття: 附則第15条の6Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Типове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на міське планування (都市計画税): річна ставкаДжерело: 地法Стаття: 第702条 第1項, 第702条の4 (limit 0.3 %)Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на міське планування (都市計画税): максимальна ставка, яку може встановити містоДжерело: 地法Стаття: 第702条の4Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Пільга на податок для житлової землі (住宅用地の特例): податок на міське плануванняДжерело: 地法Стаття: 第702条の3Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Плата за управління будинком та фонд ремонту (管理費・修繕積立金) щомісяцяРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Страхування від пожежі щорокуРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Податок на споживання (消費税) на оренду: не застосовується до оренди житлаДжерело: 消費税法Стаття: 第6条 第1項, 別表第二 第13号Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на дохід від оренди, приклад ставкиРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Поріг оподаткування доходу від оренди: немаєРинкова практика, без нормативного актаПеревірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.
Комісія ріелтора продавця при подальшому перепродажуДжерело: 昭和45年建設省告示第1552号Стаття: 第二Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Спеціальне вирахування при продажу житла (3,000万円特別控除)Джерело: 措法Стаття: 第35条Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)

Токіо (23 райони): регіональні правила

Токіо (23 райони): регіональні правила
СтаттяДокументСтаттяПеревірено востаннєПосилання
Податок на нерухоме майно (固定資産税): стандартна річна ставкаДжерело: 東京都都税条例 (Tokyo Metropolitan Tax Ordinance); 地法 第734条Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на міське планування (都市計画税): річна ставкаДжерело: 東京都都税条例 (Tokyo Metropolitan Tax Ordinance); 地法 第734条Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)
Податок на міське планування (都市計画税): додаткова знижка Токіо для невеликих житлових ділянокДжерело: 東京都都税条例 附則Перевірено востаннє: 8 жовт. 2026 р.Діє до 31 бер. 2027 р. включноТипове значення. Уточніть застосовне до вас число в кредитора або податкового органу.Переглянути документ (відкриється нова вкладка)